Dat zie je ook terug in de ontwikkeling van de CareApp. De CareApp is een paar jaar geleden ontwikkeld door IQ Messenger. In de zomer van 2019 hebben AMR ICT en Groenhuysen de handen ineen geslagen en is de app, ook in samenwerking met IQ Messenger, verder doorontwikkeld. De deskundigheid van AMR ICT en de wensen vanuit Groenhuysen leidde tot een app met veel meer functionaliteit, volledig afgestemd op de behoefte van de gebruikers.
Groenhuysen is een grote zorginstelling met 26 locaties in de omgeving Roosendaal en weet daarom als geen ander wat hun cliënten en medewerkers nodig hebben. Het resultaat: een eigentijdse zorg app, intuïtief en eenvoudig in beheer.
CareApp: adequate zorg, zelfredzaamheid, verbinding en zelfstandigheid
De CareApp biedt veel mogelijkheden en wordt geïnstalleerd op een tablet. De app is onder andere gericht op de zelfredzaamheid van de cliënt en zorgt er ook voor dat de cliënt in verbinding blijft met familie. Beeldbellen is dan ook een belangrijke functionaliteit van de CareApp.
De cliënt kan zelfstandig aan de slag. Met de CareApp kunnen cliënten boodschappen of maaltijden bestellen of bijvoorbeeld hun medisch dossier inzien. Ook heeft het diverse alarmfuncties, notificaties en reminders, voor zowel de cliënt, de verpleegkundige, andere medewerkers of mantelzorgers.
Dit betekent dat er snel(ler) en adequaat gereageerd kan worden bij een (nood)melding. Een geruststellende gedachte. Uiteraard kan de gewone verpleegoproep ook nog steeds gemaakt worden.
Belang van cliënt voorop
Nog vóór de Corona crisis, medio februari, zijn Groenhuysen en AMR ICT gestart met de uitrol op twee verschillende locaties. Op één locatie is dit onder invloed van het overheidsbeleid tijdelijk stil komen te liggen. Daar komt bij dat alle zorginstellingen inmiddels hun deuren hebben gesloten voor bezoek. Ook Groenhuysen heeft hart voor de mens en laat zien dat zij het belang van hun cliënten voorop stelt.
Ondanks dat de uitrol op die ene locatie tijdelijk stilligt, toont het team van Groenhuysen zich flexibel. Ze nemen alvast alle tablets in gebruik. De reden? Om de ouderen snel van mogelijkheden te voorzien om te kunnen beeldbellen met familie. De tablets worden met name ingezet voor die bewoners die zelf de mogelijkheden en middelen niet hebben. Zodat ook zij in verbinding kunnen blijven met hun dierbaren. Dat waarderen wij enorm, dan heb je het hart op de juiste plek.
En als de Corona crisis voorbij is of de maatregelen worden versoepeld? Dan gaan we natuurlijk verder met de uitrol en implementatie van de CareApp.
Wilt u meer weten over de CareApp en over hoe u deze kunt inzetten?